Måndag 22/2
Workshop med Guled:
Idag var Guled med oss och ni fick information om hur man skriver ett CV. Han berättade också för er om den svenska arbetsmarknaden och olika anställningsformer.
Ni fick en mall som ni skulle fylla i. Kom ihåg att man skriver arbete och utbildning med det senaste först.
CV |
Namn: |
|
Personnummer: |
|
Adress: |
|
Mobiltelefon: |
|
Telefon: |
|
E-post: |
|
UTBILDNING |
|
|
|
ARBETSLIVSERFARENHETER |
|
|
|
SPRÅK |
|
|
|
ÖVRIGA MERITER |
|
|
|
INTRESSEN |
|
|
|
PERSONLIGA EGENSKAPER |
|
|
|
Eftermiddag:
På eftermiddagen arbetade vi tillsammans med klass B och såg filmen Lotta på Bråkmakargatan.
Vi tog ut nya ord samtidigt som vi tittade på filmen och förklarade dem.
Ord till Lotta på bråkmakargatan del 1
Svenska |
Ditt språk |
Jonas (storebror) |
|
Mia (storasyster) |
|
Lotta |
|
Torget |
|
Karameller |
|
Tant Berg |
|
Näsduk |
|
Skämmas |
|
”Gå in på ditt rum och stanna där tills du är snäll!” |
|
Bamsen |
|
Spruta |
|
Patient |
|
Doktor |
|
Gömmer sig |
|
Medicin |
|
Matlust |
|
Fiskbullar |
|
Utflykt |
|
Matsäck |
|
Tanka bilen |
|
En arg fru |
|
Flytvästar |
|
Fiskespö |
|
Mask |
|
Krokar |
|
Tålamod |
|
Fågelbo |
|
Drunknar |
|
Kramp |
|
Indian |
|
Vaktat |
|
Fågelägg |
|
Trillade i sjön |
|
Cykla |
|
Läxorna |
|
Trehjuling |
|
Födelsedag |
|
Gunga |
|
Hopprep |
|
Sover middag |
|
Diamanter |
|
Tramporna |
|
Bromsa |
|
Pannan |
|
Blod |
|
Lånade |
|
Livsfarligt |
|
Usel |
|
Förbjudet |
|
Envis |
|
Svartsjuk |
|
Mål vi har arbetat med:
Ni övade på skriftlig färdighet när ni skrev erat cv.
Ni övade läsförståelse när ni läste instruktionen till cv.
Ni övade hörförståelse när ni lyssnade mig, Guled och såg på Lotta på Bråkmakargatan.
Ni övade muntlig interaktion och produktion när ni diskuterade med varandra om cv.