Torsdag 16/6
Insändare:
Idag fick ni ett texttypshäfte med instruktioner, exempel och tips för att öva till alla skriftliga moment på kurs D. Det är viktigt att ni håller reda på detta häfte! Ni kommer inte få något nytt.
Vi gick igenom de olika delarna som ska vara med i en insändare och tittade på en exempelinsändare i häftet. Sedan skrev Lotta en svårare insändare på tavlan som vi diskuterade om.
Sedan fick ni arbeta med att själva skriva en insändare.
Projekt/Läxa:
Ni ska skriva på er insändare och/eller träna till diktamen och verbtest.
Bra jobbat idag!
Hej! hur mår du?
Jag skriver en insändare till dig i dag. Därför gov inte jag till dig i fredag det är papperet. förlåt Sofia gov inte jag det är papperet.jag är glömde. Idag bättre förstår än för ut det är insändare. därför att jag läsa ingång till nu. Tutsin tack för skicka i på bloggen. När man läser i på blogg tänka mer hur man skriva insändare.
1,Rubrik
2,Bakgrund
3,Tes
4,Agrument
5,Avsluting
6signatut
Det är lägg av insändare.