Läxa/projekt måndag 30/5

Några elever skriver förtest och ni andra får en läxa att arbeta med hemma eller i skolan men ni har ingen lektion.
 
1. Er uppgift är att lyssna på denna:
 
http://www.nok.se/PageFiles/155078/Avsnitt1_Firouzeh.mp3
 
2. Läs frågorna:
 
3. Svara på frågorna (skriv gärna ner dem på ett eget papper medans ni lyssnar)
4. Kommentera detta inlägg och skriv ditt namn och svaren. Då ser vi att alla har gjort uppgiften.
 
 
 
Feven G
2016-05-30 @ 20:56:29

1,Hon jobber en skol kratep 2,Hon kommer till sverige i 2007 i sommaren 3,Music text (börjar med kärlek , älska) 4,Hon studerad e I Stockholom Universitet . 5,Hon lyssna musik på svenska och läsar tidngar .6,Uttal 7,Uttal och Ord följ

fartun adan
2016-05-30 @ 22:01:18

jag har lyssnat på läsförståelsen och jag har svarat på frågorna.
1. hon är en skolkurator.
2. hon kom till Sverige 2007 på sommaren-
3. hon lärde sig ordet igelkott först och det kan vell betyda en insektätare med piggar.
4. hon studerade svenska i universitetet i stockholm.
5. hon gillar att lyssna på musik så det bästa sätet hon kunde lära sig på var ju att lyssna på svensk musik.
6. hon tyckte att det svåraste med språket va att kunna utala alla orden.
7. hon ger tips till dom som är nybörjare eller inte kan språket alls och det här är hennes tips
1. att inte ge up.
2. att förska utala så bra som du kan bara.
3. att använda ett ordföråd
4. försöka så mycket man kan bara.

Anonym
2016-05-30 @ 22:06:47

Hej soffia &lotta jag är silvi och jag lyssna texten två gånger
Tack för er.

Muaz
2016-05-31 @ 00:51:17

Hej!
Har jag ska säga, uppgifterna var väldigt bra eftersom det var bra att öva på att höra tycker jag.

jemal
2016-05-31 @ 01:38:44

Jag lyssnade uppgiften många gånger. Det var bra för mig att lära svenska.Jag ska svåra frågorna.
1-Hon har yrken som lärare.
2-Hon kom till sevrige i 2007.
3-Igelkott det var första urd för hon. det betyder däggdjur.
4-Hon studerade i stockholm.
5-Hon lära sig svenska som lyssnade musik,läste bok,tidning och fråga.
6-För hon var svårt utal.
7-Hon gav tips för lära sig svenska ej inte upp.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0